Alla inlägg den 8 april 2007

Av anette - 8 april 2007 21:44

Lilla My blev namnet på valpen och hon väger nu i kväll 103 gr

Av anette - 8 april 2007 20:28

I morse 07.30 Ringde Helena "pomstar´s" kennel och undrade om jag ville vara med på en valpning. Det var tiken Saga som skulle till att valpa. Sagt och gjort så kastade jag mig i bilen och åkte iväg till Piteå. När jag kom fram så hade en foster blåsa tittat fram......Hon hade värkar men lite svaga. Efter ett tag avtog de. Vi satte oss i bilen och åkte en tur för att det skulle sätta igång. Inget hände. Helena promenerade tunt med henne, men inge liten ville synas till. Konsultation med veterinären i Piteå,ingen RTG att tillgå för att kolla felläge. Tiken får lite exra kalk. Helena hjälper till så gott det går för att valpen ska komma ut. Så duktiga både tiken saga och Helena men tyvärr ingen liten. Helena gör bedömningen att det är dax att åka till Gammelstan på djursjukhuset.När vi kommer dit tar de en Rtg och kan genast konstatera att det är felläge på valpen den ligger tvärs över istället för längs efter och det finns bara ett alternativ.Saga åker in på operation för att göra ett kejsarsnitt.En liten fin tikvalp kommer till värden lite medtagen men pigg. Den är ivrig att äta och Saga har gott om mat. Sen kan mor dotter och matte åka hem till Piteå och jag till Kalix. Lycka till Helena Och Saga med "bebban"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards