Alla inlägg den 12 september 2007

Av anette - 12 september 2007 10:02

Kan inte motstå! måste bara lägga in några bilder på gryns valpar fast dom nyligen fyllde ett år. Jag är nämligen så valpsjuk för tillfället.

Av anette - 12 september 2007 09:42

Bilder på Thyras små valpar.

Otroligt vad man får mycket gjort när man är hemma med vab.

Det jag skulle fixat för flera dagar sedan händer äntligen.

Bara en sak som stör mig, det är en otroligt härlig höst dag ute och jag kan inte gå ut, hade kännts lättare att vara inne med sin sjuka dotter om det regnat....Men jag får väl se det som en vilodag ist när vi nu tittar på ännu en film!

Av anette - 12 september 2007 09:05

Här kommer bilder på Ricki och Baloos valpbebisar.

Av anette - 12 september 2007 08:42

Natten mot torsdag var jag och hjälpte min kompis när hennes tik skulle valpa. Det är en lika fantastisk upplevelse varje gång man blir så rörd i hjärtat. Fast det var hennes första valpar var hon så duktig och visste vad  som måste göras, en helt fantastisk instinkt som sitter i ryggmärgen. För övrigr är hon av rasen Mittelspitz(mellanspets) och hanen ingen mindre än mor och fars grabb Baloo av rasen dvärgspets, alltså egentligen samma hundras fast lite mindre. Dom bor grannar med varandra och när lilla Ricki löpte så passade hon på att smita ut genom dörren i ett obevakat ögonblick för att hälsa på Baloo som var i sin hage och hipsvips så.....ja resten är inte svårt att räkna ut!

Men nu är de i alla fall födda 4 underbara små valpar, 2 tikar och 2 hanar.

Skulle lägga upp bilder men det kronglade tyvärr, gör det vid ett annat tillfälle.

Natten mot lördag var det dax för valpar igen då var det en annan kompis tik som valpade. Hos henne blev det 5 små sheltisar 4 hanar och 1 tik. Så små och söta de var. Bilder kommer!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards