Alla inlägg under januari 2008

Av anette - 7 januari 2008 18:42

Alla som har försökt fotografera svarta hundar vet hur svårt det är.....ännu svårare med valpar som inte alls vill vara med. Men några halvdana bilder blev det iaf.

Av anette - 7 januari 2008 18:21

Nu är det snart dax för My och Max att flytta hemifrån, fast helst skulle jag ju ha bägge kvar. De blir sex veckor i morgon tisdag.

De säljs givetvis registrerade i skk, chipmärkta, veterinärbesiktade,vaxinerade,avmaskade 3ggr.

Valpväska med mat, filt, ben, leksak och råd om hur sköter jag valpen, trimmning, mat m. m. Jag kommer även att finnas till hands för valpköpare ang frågor och funderingar som uppkommer  under åren.


Valpköpare 

Jag vill att mina valpar ska komma till livslånga kärleksfulla hem där inte hunden behöver vara ensamen hela dagen. Där man känner att man har tid att slösa sin tid på en liten valp och sedan ta hand om den i minst 10 år.

Är du utställnings intresserad blir jag glad men givetvis inget krav. En Pomeranian tycker om att lära sig och ha kul, vare sig det är ute i skogen eller hemma på gården. och visst älskar de att mysa med husse och matte eller ta en tur med bilen. De har helt enkelt förgylt mitt liv!

Av anette - 3 januari 2008 00:32

Det blir tyvärr inga Husky valpar på Strömtassens kennel. Efter 2 super parningar kände jag mig ganska säker på "puppisar" men ödet ville annat.

Lova började få brun aktiga flytningar kring jul, tänkte det var efter parning men det ville inte ge sig.Hon var hängig torsdag efter jul och hon hade feber och flytningarna hade ökat. var till veterinären men livmodern var ej förstorad och inga smärtor. Man satte in ett svagt antibiotika som var för dräktiga tikar. Tyvärr ville det inte ge sig med det och hon vare sig åt eller drack. På Lördag sattes det in ett starkt antibiotika som tyvärr skulle göra så att valparna inte skulle klara sig, men Lova var ju så klart viktigare. Men inte det heller gav verkan så på söndag  åkte jag in till veterinären i gen. Den här gången skrek hon rakt ut vid palpation av livmodern. Tog runtgen och det visade det jag mistänkt hela tiden men hoppats på in i det längsta att jag skulle ha fel. Det var en livmoder inflamation som måste opereras omg. så det bar iväg till Gammelstan på djursjukhuset där de opererade. På nyårsafton kunde vi hämta hem en allt annat än pigg hund, ville vare sig äta eller dricka så det bar i väg till vet på nyårsdagen igen för att få injekt av smärtstillande och antibiotika. Hon fick även en specialkost med sig hem. Hon har iaf börjat piggna till nu och det är ju huvudsaken." Mattes ögonsten"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards