Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av anette - 18 oktober 2008 19:34

Jag är som vanligt lite kluven med anv av flexi koppel, det finns både för och nackdelar. Fördelen är ju att hunden får större rörelse frihet när man inte kan ha den att springa lös. Den får lite mer motion på promenaden.

Nackdelar är ju att den kan dra ut i en väg lättare, och kan hunden inte gå i koppel sen innan blir det inte bättre av ett flexikoppel.

Men som sagt så är det en smaksak.

Jag köpte i allafall ett nytt igår när jag var till Happis.

I dag när jag, husse och alla hundarna var på en underbar promenad så såg det iaf hel festligt ut när Tilda och Lovad promenerade brevid varandra med sina flexi koppel. De andra damerna fick nöja sig med sina vanliga koppel.

Sen fick de raca loss i skogen, race och race det är bara Tilda som följer Lova på allehanda upptåg i skogen.. De äldre damerna( 3 & 4 år ) följer troget matte och husse på stigen. Tyvärr inga bilder från dagen. 

Av anette - 18 oktober 2008 19:13

Jaha då var mina 2 första ullhundar klara. Ni kan ju försöka er på att gissa vilken ras jag försökt mig på!!!!

Köpte alla saker jag behövde i Findland i går, sen satte jag igång och oj vad det var kul. Men tyvärr så var ullen slut redan i går:( Har gjort en beställning från slöjd -detaljer, hoppas det inte dröjer allt för länge till  innan paketet kommer, jag vill tova NU! Men jag får väl ge mig till tåls.

Jag har bara knäppt dem med mobilen så håll tillgodo med kvaliten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards